+31 (0)6 51 25 50 10 info@springx.nl

Data, het nieuwe goud

Home » Data

Data

Data wordt vaak het nieuwe goud genoemd. Het klopt dat data goud waard kan zijn om je medewerker- en klantgerichtheid te verbeteren. Maar dan moet je wel met de juiste, voldoende en kwalitatief goede gegevens werken. SpringX helpt je bij het verbeteren van de masterdata en met het verwerken van data tot zinvolle informatie.

Verbeteren masterdata

Weet jij eigenlijk wel wie je klanten zijn en heb je hun gegevens goed vastliggen? Kun jij met één druk op de knop een goed en volledig overzicht uitdraaien met alle klantdata? Veel bedrijven hebben hun administratie niet goed op orde. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat dezelfde data van klanten in verschillende systemen onderhouden wordt, dat deze data over al deze systemen niet consistent is of dat de data van een klant onvolledig en/of onjuist is. Een goede en eenduidige registratie van deze masterdata is belangrijk om:

  • een goed overzicht te hebben van actuele klanten
  • dubbele data van klanten te voorkomen
  • efficiënter te werken, omdat je niet in meerdere systemen klantgegevens vastlegt en bijhoudt.
  • goede en betrouwbare rapportages te kunnen maken
  • diverse bronnen aan elkaar te kunnen koppelen
  • de klant gedurende de klantreis te volgen en persoonlijk met hem/haar te communiceren

SpringX heeft jarenlange ervaring met het managen van masterdata en helpt jouw organisatie graag met het op orde brengen van de processen, systemen en organisatie van masterdatamanagement met als resultaat consistente masterdata van goede kwaliteit. Zodat jij een duidelijk beeld krijgt van wie je klanten zijn, wat ze willen en hoe ze jouw organisatie beoordelen.

Verbeteren masterdata

Business Intelligence

Veel bedrijven hebben een schat aan informatie ‘verborgen’ in verschillende bronnen. Ze hebben niet de tijd of kennis in huis om deze uit deze bronnen te halen, met elkaar te combineren en te analyseren, laat staan al deze inzichten in actie om te zetten. Wij helpen je daar heel praktisch bij door data uit verschillende bronnen te halen en te koppelen en ze te verwerken in actionable dashboards.

Natuurlijk bepaal jij welke data je beschikbaar stelt. En uiteraard houden we ons aan de privacy-wetgeving.

Over wat voor soort inzichten hebben we het dan? Je kunt denken aan:

  • klant- of medewerkerfeedback dusdanig gevisualiseerd dat deze aanzet tot actie
  • klantfeedbackmetingen gekoppeld aan omzet en retentiecijfers
  • analyse van werkgeluk gekoppeld aan verzuimcijfers
  • afzetcijfers per product(groep).

Wil jij de verborgen data in jouw organisatie ook omzetten in goud, neem dan contact met ons op.

Interesse?

Vul het formulier in voor een gratis kennismakingsgesprek.