+31 (0)6 51 25 50 10 info@springx.nl

“Customers will never love your company until your employees love it first.“
Simon Sinek

Home » Medewerkerbeleving

Medewerkerbeleving

Het is hoog tijd dat de bekende managementconcepten waar we nu aan vasthouden, plaatsmaken voor nieuwe. Om op lange termijn te overleven, heeft een organisatie niet alleen korte termijn efficiency en prestaties nodig.  De medewerker moet niet slechts als productiefactor worden gezien. Het is onjuist te denken dat geluk onverenigbaar is met winst.

Het geluk van medewerkers vormt de katalysator voor duurzame groei en rendement. Wanneer medewerkers plezier hebben in hun werk, worden zij creatiever, effectiever en productiever. Meer geluk leidt tot meer winst en is welbeschouwd dus een voorwaarde voor goede financiële prestaties op de lange termijn. Dit wordt door Heskett, Sasser en Schlesinger het rendement van geluk genoemd.

Gelukkige medewerkers hebben meer werkvermogen en zijn loyaler aan hun werkgever. Dit levert meer klantwaarde, meer klanttevredenheid, meer klantloyaliteit en aan de eindstreep een hogere winstgevendheid en duurzame groei op.

Alle reden dus om ervoor te zorgen dat de medewerkers van jouw organisatie gelukkig zijn en blijven. SpringX heeft de vaste aanpak: meten – data – inzicht – actie. Alles start dus met meten. Hoe werkgelukkig zijn jouw medewerkers? Dat meten we met ons unieke, gefundeerde werkgelukmodel. Met dit model krijg je helder inzicht in hoe werkgelukkig je medewerkers zijn, maar ook met welke aspecten men gelukkig dan wel ongelukkig is, zodat je weet wat verbeterd en wat behouden moet worden

INZICHT IN MEDEWERKERBELEVING

SpringX helpt je onder andere met de volgende diensten.

Onderzoeken werkgeluk en medewerker­loyaliteit

Alle verbetering start met het verkrijgen van inzicht. Dus onderzoeken we hoe werkgelukkig je medewerker zijn en welke thema’s er bij de medewerkers leven. We meten ook de loyaliteit van jouw medewerkers aan jouw organisatie. Dat alles geeft jou een schat aan informatie over hoe je een (nog) aantrekkelijkere werkgever kunt worden zodat je medewerkers kunt aantrekken, behouden, motiveren en uitdagen.

Employee journey mapping

De medewerkersreis is net zo belangrijk als de klantreis. Sta jij wel eens stil hoe (potentiële) medewerkers je bedrijf leren kennen? En hoe zorg je dat je kunt leren van medewerkers die je organisatie verlaten? Met employee journey mapping leg je duidelijk vast hoe je wilt dat medewerkers de reis binnen je bedrijf maken: van allereerste kennismaking, via sollicitatie naar een (langdurig) dienstverband tot het op een prettige manier verlaten van je organisatie. Weten hoe die reis eruitziet, zorgt dat jij de juiste bagage op die reis mee kunt geven in de bedrijfscultuur en in HR-systemen en -processen.

Employee journey mapping

VAN INZICHT NAAR ACTIE

Je hebt het inzicht.. en nu?

Programma­management

Veel organisaties weten wel wat beter kan, maar vinden het door allerlei oorzaken soms lastig om daar echt concreet werk van te maken. Onvoldoende kennis, de waan van de dag, gebrek aan capaciteit: allemaal begrijpelijke redenen waarom onvoldoende (gestructureerd) wordt gewerkt aan het verbeteren van de medewerkerbeleving. Wij helpen je met onze pragmatische, efficiënte op de closed-loop-feedback-methode gebaseerde aanpak.

closed loop feedback

Best Year Yet® programma

BEST YEAR YET® is een eenvoudig én krachtig programma om van elk jaar het beste jaar (tot nu toe) te maken. Met deze methode maak je jouw individuele medewerkers en/of uw hele organisatie resultaatgerichter. Het programma zorgt dat je snel resultaten boekt, focus krijgt en houdt en dat elke medewerkers gemotiveerd wordt om zijn beste beentje voor te zetten. Zo bereiken jouw medewerkers en daarmee jouw organisatie de gestelde doelen. Het Best Year Yet-programma mag alleen geleid worden door gecertificeerde organisaties. We zijn er trots op dat Spring X deze certificering heeft.

Best Year Yet® programma

Interesse?

Vul het formulier in voor een gratis kennismakingsgesprek.